Najnowsze informacje:
- Wrocławskie Inwestycje otworzyły 12 września oferty w przetargu,
- zgłosiły się dwie firmy, z których jedna przedstawiła cenę mieszczącą się w budżecie,
- pracownicy WI muszą teraz sprawdzić otrzymane dokumenty pod kątem formalnym.
Druga spółka, która wystartowała w przetargu, zaproponowała o 10 milionów złotych więcej, niż zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie przebudowy fragmentu Gajowickiej – między aleją Hallera a ul. Zaporoską (1,3 kilometra). Szacowane koszty to 54,6 miliona złotych, w których obok gminy partycypować będzie Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji we Wrocławiu.
Jeżeli dokumenty są poprawne, pracownicy WI wybiorą firmę, która dostanie (licząc od dnia podpisania umowy) 20 miesięcy na wykonanie zadania.
Uruchomienie procedury przetargowej, a teraz otrzymanie propozycji ceny niższej niż zakładana, to bardzo dobre wiadomości, zważywszy na fakt, że Gajowicka czeka na budowlańców od dobrych kilku lat. Projekt zlecono w 2018 roku.
Jak zmieni się Gajowicka
Przede wszystkim wyremontują jej nawierzchnię, co jest bezpośrednio związane z przebudową sieci podziemnych.
Na przeważającej długości kostka brukowa zostanie zastąpiona nawierzchnią bitumiczną. Część odcinków będzie musiała być odtworzona z kostki ze względu na wymogi postawione przez dolnośląskiego konserwatora zabytków.Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji
Jezdnie w obu kierunkach będą poszerzone do dwóch pasów: po jednym dla samochodów, po jednym dla autobusów miejskich.
Do remontu przeznaczone są także chodniki po obu stronach ulicy. Po stronie zachodniej (w kierunku Zaporoskiej i centrum) pojawi się dwukierunkowa ścieżka rowerowa, natomiast po wschodniej będzie wspólna ścieżka dla pieszych i rowerzystów.
A ponadto:
- przebudowa kilku skrzyżowań – Hallera z Gajowicką, Sztabowej z Gajowicką, Pretficza z Gajowicką, Kruczej z Gajowicką, Gajowickiej z Grochową i Żelazną,
- budowa zatok parkingowych na odcinku od Hallera do Kruczej,
- nowe perony przystanków autobusowych,
- dodanie tablic elektronicznych na przystankach,
- w kilku miejscach montaż nowej lub wymiana sygnalizacji świetlnej z uwzględnieniem integracji z systemem ITS
- oraz inne zadania.
Galeria zdjęć